Sandomierz 17.03.2014r
ABiI.XII.272.2.4.2014
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Starostwo Powiatowe w Sandomierzu informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej nie przekraczającej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Z 2013 r. poz. 907 tekst jednolity) dotyczące realizacji zadania pn.: ,,Zaciągnięcie długoterminowego kredytu konsolidacyjnego z przeznaczeniem na spłatę zobowiązań z tytułu kredytów zaciągniętych przez Powiat Sandomierski w latach ubiegłych" zostało rozstrzygnięte w dniu 14.03.2014 r.
Po dokonaniu sprawdzenia i oceny wszystkich ofert Komisja przetargowa uznała za najkorzystniejszą ofertę nr 2 złożoną przez:
Bank Spółdzielczy w Sandomierzu
ul. Słowackiego 37”b”
27-600 Sandomierz
Oferta złożona przez w/w Oferenta spełnia wszystkie wymagania Ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Komisja przetargowa odrzuciła ofertę nr 3 złożoną przez:
Bank Polska Kasa Opieki S.A.
Świętokrzyskie Centrum Korporacyjne
ul. Sienkiewicza 8
25-301 Kielce
UZASADNIENIE:
Podstawą prawną odrzucenia oferty jest art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, który brzmi: „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3”.
W dniu 06.03.2014r Zamawiający udzielając odpowiedzi na pytania dotyczące treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na w/w zadanie, nie wyraził zgody na zamieszczenie w umowie zapisu:
„Jeżeli termin płatności raty kapitału/odsetek przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy, spłata raty kapitału/odsetek następuje w ostatni dzień roboczy przypadający przed tym dniem”
Mimo braku zgody Zamawiającego, w ofercie nr 3 Oferent w umowie zawarł zapis:
„W przypadku, gdy termin spłaty zobowiązań z tytułu kredytu przypada na dzień wolny od pracy, Kredytobiorca zobowiązany jest zapewnić na rachunku, o którym mowa w ust. 4 środki w wysokości należnej spłaty w dniu roboczym poprzedzającym termin spłaty.”
Zamawiający uznaje wyżej przytoczone zapisy za jednoznaczne, a tym samym ofertę nr 3 uznał jako nie odpowiadającą treści SIWZ.
Równocześnie informujemy, iż do przetargu na w/w zadanie przystąpiło 5 Wykonawców.
Zestawienie ofert:
Lp. |
Nazwa |
Oferta Cenowa |
Liczba pkt. wg przyjętego kryterium oceny |
1. |
Krakowski Bank Spółdzielczy w Krakowie Rynek Kleparski 8, 31-150 Kraków |
796 060,00 zł |
75,99 pkt |
2. |
Bank Spółdzielczy w Sandomierzu ul. Słowackiego 37”b”, 27-600 Sandomierz |
604 983,58 zł |
100,00 pkt |
3. |
Bank Polska Kasa Opieki S.A. Świętokrzyskie Centrum Korporacyjne ul. Sienkiewicza 18, 25-301 Kielce |
601 279,89 zł |
Oferta odrzucona |
4. |
Getin Noble Bank S.A. ul. Przyokopowa 33, 01-208 Warszawa |
697 347,71 zł |
86,75pkt |
5. |
Bank Spółdzielczy w Kielcach Oddział w Dwikozach ul. Spółdzielcza 2, 27-620 Dwikozy |
691 048,46 zł |
87,54 pkt |
Zgodnie art. 94 ust. 1 pkt. 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych umowa z Wykonawcą zostanie podpisana w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Dziękujemy za złożenie ofert.
Sandomierz dnia 06.03.2014r
ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA DO SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Nasz znak: ABiI.XII.272.2.3.2014
Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn. „Zaciągnięcie długoterminowego kredytu konsolidacyjnego z przeznaczeniem na spłatę zobowiązań z tytułu kredytów zaciągniętych przez Powiat Sandomierski w latach ubiegłych".
W dniu 05.03.2014r. do Zamawiającego wpłynęły pytania dotyczące treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na w/w zadanie. Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania w kolejności zadanych pytań:
1. Pytanie 1:
„Czy Zamawiający wyraża zgodę na złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji w świetle przepisów art. 97 ust. 1 i 2 Prawa bankowego do wysokości 200% udzielonego kredytu?”
Odp. 1)
Zamawiający wyraża zgodę na złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji do wysokości 200% udzielonego kredytu.
2. Pytanie 2:
„Czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania w bankach. Jeżeli tak to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań w bankach (w tys. zł)?”
Odp. 2)
Nie posiadamy zaległych zobowiązań.
3. Pytanie 3:
„Czy w ciągu ostatnich 18 miesięcy w JST prowadzony był program naprawczy w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. O finansach publicznych?”
Odp. 3)
W ciągu 18 ostatnich miesięcy nie wprowadzaliśmy programu naprawczego.
4. Pytanie 4:
„Czy w ciągu ostatnich 36 miesięcy były prowadzone wobec Państwa za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne zadłużenia w bankach?”
Odp. 4)
W ciągu ostatnich 36 miesięcy nie prowadzono wobec naszej jednostki żadnych działań windykacyjnych.
5. Pytanie 5:
„W którym dniu następować będzie spłata odsetek?”
Odp. 5)
Spłata odsetek będzie następować w ostatni dzień miesiąca.
6. Pytanie 6:
„Czy Zamawiający wyraża zgodę na zastosowanie zapisu, iż Jeżeli termin płatności raty kapitału/odsetek przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy, spłata raty kapitału/odsetek następuje w ostatni dzień roboczy przypadający przed tym dniem?”
Odp. 6)
Zamawiający nie wyraża zgody na zastosowanie w/w zapisu.
7. Pytanie 7:
„W przypadku pozytywnej odpowiedzi na pkt.6, czy należy uwzględnić przesunięcia terminów przy obliczaniu ceny oferty?”
Odp. 7)
W związku z negatywną odpowiedzią na pytanie 6 – nie dotyczy.
8. Pytanie 8:
„Czy istnieje możliwość wydłużenia terminu składania ofert w związku z bardzo krótkim terminem składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu?”
Odp. 8)
Zamawiający nie wyraża zgody na przesunięcie terminu składania ofert.
9. Pytanie 9:
„Wnosimy o następujące informacje i wyjaśnienia dotyczące posiadanych zobowiązań kredytowych/pożyczkowych zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego pisma dla każdego z zobowiązań.”
Odp. 9)
W/w informacje zawierają załączniki 1.0 do 1.6.
Tabela 1.0
Tabela 1.1
Tabela 1.2
Tabela 1.3
Tabela 1.4
Tabela 1.5
Tabela 1.6
W w/w wymienionych zobowiązaniach nie ujęto kredytów, których ma dotyczyć konsolidacja tj.:
Kredyt zaciągnięty w BS w Sandomierzu w 2009 r. końcowa spłata w 2014 r. - pozostało do spłaty 710 526 zł.
Kredyt zaciągnięty w BS w Sandomierzu w 2010 r. końcowa spłata w 2015 r. - pozostało do spłaty 1 840 000 zł.
Kredyt zaciągnięty w BS w Sandomierzu w 2011 r. końcowa spłata w 2014 r. - pozostało do spłaty 682 356 zł.
10. Pytanie 10:
„Prosimy ponadto o informację, czy przedłożą Państwo na żądanie Banku, po wygranym przetargu, dokumenty niezbędne do dokonania pełnej oceny zdolności kredytowej?”
Odp.10)
Tak. Starostwo Powiatowe w Sandomierzu po rozstrzygnięciu przetargu przedłoży wszystkie dokumenty niezbędne do dokonania pełnej oceny zdolności kredytowej.
Sandomierz dnia 06.03.2014r
SPROSTOWANIE ODPOWIEDZI NA PYTANIE NR 15 DO TREŚCI SIWZ
Nasz znak: ABiI.XII.272.2.2.2014
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn. „Zaciągnięcie długoterminowego kredytu konsolidacyjnego z przeznaczeniem na spłatę zobowiązań z tytułu kredytów zaciągniętych przez Powiat Sandomierski w latach ubiegłych".
W nawiązaniu do pisma znak ABiI.XII.272.2.1.2014 z dnia 05 marca 2014r. Zamawiający, prostuje udzieloną w w/w. piśmie odpowiedź na zapytanie nr 15.
Prawidłowa odpowiedź na zapytanie nr 15 brzmi:
Zamawiający dopuszcza złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji (do 200% kwoty kredytu).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sandomierz dnia 05.03.2014r
ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA DO SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Nasz znak: ABiI.XII.272.2.1.2014
Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn. „Zaciągnięcie długoterminowego kredytu konsolidacyjnego z przeznaczeniem na spłatę zobowiązań z tytułu kredytów zaciągniętych przez Powiat Sandomierski w latach ubiegłych".
W dniu 04.03.2014r. i 05.03.2014r. do Zamawiającego wpłynęły pytania dotyczące treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na w/w zadanie. Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania w kolejności zadanych pytań:
Pytanie 1:
„Czy Zamawiający wyraża zgodę na przesunięcie terminu składania ofert na dzień 31 marca 2014r. lub inny termin wskazany przez Zamawiającego.”
Odp. 1)
Nie. Zamawiający nie wyraża zgody na przesunięcie terminu składania ofert.
Pytanie 2:
„Czy Zamawiający ma zawarte umowy na otrzymane dotacje z UE? ( kwoty, terminy, na jaki cel ). Prosimy o wykaz takich projektów z podaniem kwoty dotacji wynikającej z poszczególnej umowy.”
Odp. 2)
Wykaz projektów z podaniem kwoty dotacji poszczególnych zadań stanowi załącznik Nr 5 do Uchwały budżetowej Nr XL//240/2013 z 31.XII.2013 r., która znajduje się na stronie internetowej: http://sandomierz.bip.gmina.pl/ w zakładce „Dokumenty inne”.
Pytanie 3:
„Czy Zamawiający korzysta z wykupu wierzytelności, faktoringu, forfaitingu, leasingu? Jeśli tak jakie jest zadłużenie ( kwota zobowiązania na koniec 2013 r. i raty spłaty w każdym roku od 2014 r. włącznie.”
Odp. 3)
Nie. Zamawiający nie korzysta z wykupu wierzytelności, faktoringu, forfaitingu, leasingu.
Pytanie 4:
„Czy Zamawiający udzielał poręczeń ? (za kogo, beneficjent , termin obowiązywania).”
Odp. 4)
Tak. Zamawiający udzielał poręczeń Szpitalowi Świętego Ducha w Sandomierzu, ul. Zygmunta Schinzla 13, 27-600 Sandomierz oraz Bankowi Spółdzielczemu w Dwikozach ul. Spółdzielcza 2, 27-620 Dwikozy. Termin obowiązywania 2009-2016.
Pytanie 5:
„Czy Zamawiający posiada akcje, udziały w innych podmiotach?
Odp. 5)
Nie. Zamawiający nie posiada akcji oraz udziałów w innych podmiotach.
Pytanie 6:
„Do kiedy obowiązuje umowa na obsługę bankową budżetu Zamawiającego zawarta z Bankiem Spółdzielczym w Sandomierzu?”
Odp. 6)
Umowa na obsługę bankową budżetu zawarta z Bankiem Spółdzielczym w Sandomierzu obowiązuje do 14 lipca 2015 r.
Pytanie 7:
„Czy Zamawiający wykonał przychody i rozchody budżetu za 2013 r. zgodnie z planem?”
Odp. 7)
Tak. Zamawiający w 2013r. wykonał przychody i rozchody zgodnie z planem.
Pytanie 8:
„Czy weksel i deklaracja wekslowa mające stanowić zabezpieczenie spłaty kredytu będą opatrzone kontrasygnatą Skarbnika Powiatu?”
Odp. 8)
Tak. Weksel i deklaracja wekslowa mające stanowić zabezpieczenie spłaty kredytu będą opatrzone kontrasygnatą Skarbnika Powiatu.
Pytanie 9:
„Czy zabezpieczeniem spłaty kredytu oprócz weksla będzie również oświadczenie o poddaniu się egzekucji opatrzone kontrasygnatą Skarbnika Powiatu?”
Odp. 9)
Tak. Zabezpieczeniem spłaty kredytu oprócz weksla będzie również oświadczenie o poddaniu się egzekucji opatrzone kontrasygnatą Skarbnika Powiatu.
Pytanie 10:
„Czy do wyliczenia ceny kredytu można przyjąć jednorazowe uruchomienie kredytu?”
Odp. 10)
Tak, kredyt będzie uruchomiony jednorazowo.
Pytanie 11:
„Czy Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie w umowie kredytowej warunków dodatkowych w brzmieniu:
-
dostarczenie na żądanie Banku uwiarygodnionych sprawozdań statystycznych których obowiązek sporządzenia wynika z przepisów prawnych dotyczących sprawozdawczości budżetowej, niezbędnych do oceny jego sytuacji finansowej,
-
informowania każdorazowo na żądanie Banku o zaciągniętych kredytach długoterminowych oraz udzielonych poręczeniach i gwarancjach, z podaniem ich wysokości terminów spłat oraz form ich zabezpieczenia,
-
informowania o każdej zmianie adresu, nazwy, siedziby."
Odp. 11)
Tak. Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie w umowie kredytowej w/w warunków dodatkowych.
Pytanie 12. Prosimy również o udostępnienie:
-
Wykazu aktualnie funkcjonujących kredytów, pożyczek, zobowiązań o charakterze kredytowym z poddaniem wierzyciela, kwoty zadłużenia, terminu spłaty oraz zabezpieczenia.
-
Uchwały RIO w sprawie opinii o projekcie budżetu Powiatu Sandomierskiego na 2014 rok.
-
Uchwały RIO w sprawie możliwości sfinansowania deficytu budżetu planowanego w uchwale budżetowej Powiatu Sandomierskiego na 2014 rok.
-
Uchwały RIO w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Powiatu Sandomierskiego.
-
Uchwały RIO w sprawie opinii o sprawozdaniach z wykonania budżetu Powiatu Sandomierskiego za 2012 rok oraz pierwsze półrocze 2013 r.
-
Sprawozdań Powiatu Sandomierskiego z wykonania budżetu na koniec III kwartału 2013 roku.
-
Sprawozdań Powiatu Sandomierskiego z wykonania budżetu na koniec 2013 roku ( jeżeli są opracowane ).
-
Sprawozdania rocznego opisowego z wykonania budżetu Powiatu Sandomierskiego za 2011 rok.
Odp. 12)
W/w informacje dostępne są na stronie internetowej: http://sandomierz.bip.gmina.pl/ w zakładce „Dokumenty inne”.
Pytanie 13:
„Czy Zamawiający potwierdza, że warunkiem uruchomienia środków będzie ustanowienie przewidzianego w SIWZ zabezpieczenia w postaci weksla In blanco wraz z deklaracją wekslową?”
Odp. 13)
Tak. Zamawiający potwierdza, że warunkiem uruchomienia środków będzie ustanowienie przewidzianego w SIWZ zabezpieczenia w postaci weksla In blanco wraz z deklaracją wekslową
„Czy Zamawiający wyrazi zgodę na przyjęcie do naliczania odsetek założenia, że rok obrachunkowy liczy 360 dni, a miesiąc 30 dni? Zmiana ta spowoduje znaczne zwiększenie konkurencyjności postępowania oraz stworzy możliwość udziału w nim większej ilości podmiotów”
Odp. 14)
Nie. Zamawiający nie wyraża zgody na przyjęcie do naliczania odsetek założenia, że rok obrachunkowy liczy 360 dni, a miesiąc 30 dni. ”
„Czy Zamawiający dopuszcza złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji (do 200 % kwoty kredytu?”
Odp. 15)
Nie. Zamawiający nie dopuszcza złożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji (do 200 % kwoty kredytu) .
Formularz klienta "dotyczy zadania zaciągnięcie długoterminowego kredytu konsolidacyjnego z przeznaczeniem na spłatę zobowiązań z tytułu kredytów zaciągniętych przez Powiat Sandomierski w latach ubiegłych"
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Sandomierzu , ul. Mickiewicza 34, 27-600 Sandomierz, woj. świętokrzyskie, tel. 015 6441010, faks 015 8322829.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.sandomierz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaciągnięcie długoterminowego kredytu konsolidacyjnego z przeznaczeniem na spłatę zobowiązań z tytułu kredytów zaciągniętych przez Powiat Sandomierski w latach ubiegłych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa konsolidacyjnego kredytu długoterminowego w kwocie 3 232 882,00 zł. (słownie trzy miliony dwieście trzydzieści dwa tysiące osiemset osiemdziesiąt dwa złote 00/100) na spłatę zobowiązań z tytułu kredytów zaciągniętych przez Powiat Sandomierski w latach ubiegłych. Okres spłaty kredytu do 30 czerwca 2022r..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2022.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 5000,00 zł. (słownie: pięć tysięcy złotych). Nr konta Zamawiającego: 74 9429 0004 2001 0013 2251 0024 - Bank Spółdzielczy w Sandomierzu z dopiskiem: Zaciągnięcie długoterminowego kredytu konsolidacyjnego z przeznaczeniem na spłatę zobowiązań z tytułu kredytów zaciągniętych przez Powiat Sandomierski w latach ubiegłych 2. Wadium może być wnoszone także w następujących formach: - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn.zm). 3. Poręczenie - złożone jako zabezpieczenie wadium musi posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania z ofertą pod rygorem wykluczenia Wykonawcy z postępowania. 4. Oferta nie zabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie odrzucona z postępowania bez rozpatrywania. 5. Dokument potwierdzający wniesienie wadium w formie innej niż pieniężna należy dołączyć do oferty. 6. Zamawiający dokona zwrotu lub zatrzyma wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Wykonawca winien dostarczyć dokument potwierdzający, że jest bankiem działającym na podstawie ustawy Prawo bankowe lub bankiem utworzonym na podstawie ustawy Prawo bankowe i innych przepisów prawa polskiego, bankiem spółdzielczym, bankiem zrzeszonym w rozumieniu ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających.
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
W celu potwierdzania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych, do oferty należy załączyć oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych - zgodnie z drukiem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
W celu potwierdzania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych, do oferty należy załączyć oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych - zgodnie z drukiem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
W celu potwierdzania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych, do oferty należy załączyć oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych - zgodnie z drukiem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
W celu potwierdzania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych, do oferty należy załączyć oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych - zgodnie z drukiem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.sandomierz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Sandomierzu ul. Mickiewicza 34, 27-600 Sandomierz.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.03.2014 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Sandomierzu ul. Mickiewicza 34, 27-600 Sandomierz pok. nr 405.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami