Sandomierz 19.02.2014 r.
ABiI.XII.272.1.2.2014
Zawiadomienie o wyborze
najkorzystniejszej oferty
Starostwo
Powiatowe w Sandomierzu informuje, że postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu
nieograniczonego o wartości szacunkowej nie przekraczającej kwoty
określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy z
dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Z 2013
r. poz. 907 tekst jednolity) dotyczące realizacji zadania:
,,Świadczenie
usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie
przyjmowania, przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych i
ich ewentualnych zwrotów - w rozumieniu ustawy z dnia
23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U z 2012r. Poz. 1529) oraz
usługi odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego"
zostało rozstrzygnięte
w dniu 19.02.2014 r. W wyniku w/w
zamówienia publicznego do Zamawiającego wpłynęła 1 oferta:
Poczta Polska S.A
Biuro Klienta Biznesowego i
Instytucjonalnego
Rejon Sprzedaży Tarnobrzeg
ul. Sokola 3, 39-400 Tarnobrzeg
Oferta złożona przez w/w Oferenta
spełnia wszystkie wymagania Ustawy Prawo zamówień publicznych oraz
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Do przetargu na w/w zadanie
przystąpiło 1 Wykonawca.
W postępowaniu nie odrzucono żadnej
oferty i nie wykluczono żadnego Wykonawcy.
Zestawienie
ofert
Lp.
|
Nazwa Firmy
|
Oferta Cenowa
|
Liczba
pkt. wg przyjetego kryterium oceny
|
1.
|
Poczta
Polska S.A
Biuro
Klienta Biznesowego i Instytucjonalnego
Rejon
Sprzedaży Tarnobrzeg
ul. Sokola
3,
39-400 Tarnobrzeg
|
180 176,26
zł
|
100
|
3. Zgodnie art. 94 ust. 2 pkt. 1
lit. a Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień
publicznych termin podpisania umowy z Wykonawcą zostanie ustalony
telefonicznie jednak nie później niż 28-02-2014 r.
Dziękujemy za złożenie oferty.
Sandomierz dnia 11.02.2014r
ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA DO
SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Nasz
znak: ABiI.XII.272.1.1.2014
Dotyczy:
Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.
„Świadczenie
usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie
przyjmowania, przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych i
ich ewentualnych zwrotów - w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada
2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U z 2012r. poz. 1529) oraz usługi
odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego.
".
W
dniu 10.02.2014 r. do Zamawiającego wpłynęły pytania dotyczące
treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na w/w zadanie.
Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania w kolejności zadanych
pytań (Pytający 2 razy zadał pytanie o zmianę terminu płatności):
1.
Pytanie 1:
„Czy
zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu płatności za
zrealizowane usługi pocztowe na 14 od daty wystawienia faktury VAT?”
Odp.
1)
Zamawiający
dopuszcza możliwość zmiany terminu płatności za zrealizowane
usługi pocztowe na 14 dni ale od daty otrzymania faktury VAT.
2.
Pytanie 2:
„Czy
Zamawiający oczekuje odbioru przesyłek z Siedziby Zamawiającego,
która to usługa jest wykonana u Wykonawcy odpłatnie?”
Odp.
2)
Tak.
Zamawiający oczekuje odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego.
3.
Pytanie 3:
„Czy
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu płatności na 14
dni od daty wystawienia faktury VAT?”
Odp.
3)
Zamawiający
dopuszcza możliwość zmiany terminu płatności za zrealizowane
usługi pocztowe na 14 dni ale od daty otrzymania faktury VAT.
4.
Pytanie 4:
„Czy
Zamawiający wymaga aby na dzień złożenia oferty i później w
czasie realizacji zawartej umowy w wyniku prowadzonego postępowania
wymaga aby placówki pocztowe operatora w których można odbierać
przesyłki (niedoręczone – awizowane) były zlokalizowane w każdej
gminie na terenie powiatu sandomierskiego, a także by placówki te
były czynne w godzinach od.... do …..?”
Odp.
4)
Zamawiający
nie zawarł takich wymagań w Specyfikacji Istotnych Warunków
Zamówienia.
5.
Pytanie 5:
„Czy
Zamawiający zgodnie z zapisami SIWZ wymaga aby potencjalny Wykonawca
(wyłączając operatora wyznaczonego) który z uwagi na konieczność
nadania znacznej ilości przesyłek za pośrednictwem operatora
wyznaczonego posiadał z nim zawartą pisemną umowę na nadanie
przesyłek na czas świadczenia usług określonych w umowie zawartej
na podstawie przedmiotowego postępowania? Jeżeli tak, to zgodnie z
art. 3 pkt 10 ) Ustawy Prawo Pocztowe z dnia 29 grudnia 2012 roku
potencjalny Wykonawca, a nie Zamawiający będzie nadawcą przesyłek.
Odp.
5)
W
każdym przypadku Zamawiający ma być nadawcą przesyłki.
6.
Pytanie 6:
Czy
Zamawiający dopuszcza podział wysyłanych przesyłek na obszar
miejscowy i zamiejscowy?
Odp.
6)
Tak,
jeżeli wykonawca posiada taką usługę.
Sandomierz: Świadczenie usług
pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania,
przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych i ich ewentualnych zwrotów - w
rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U z 2012r.
poz. 1529) oraz usługi odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego.
Numer ogłoszenia: 41756 - 2014; data zamieszczenia: 05.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Sandomierzu , ul. Mickiewicza 34,
27-600 Sandomierz, woj. świętokrzyskie, tel. 015 6441010, faks 015 8322829.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.sandomierz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU
ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu
przez zamawiającego: Świadczenie usług pocztowych w
obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania,
doręczania przesyłek pocztowych i ich ewentualnych zwrotów - w rozumieniu
ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U z 2012r. poz. 1529)
oraz usługi odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz
wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych dla Starostwa
Powiatowego w Sandomierzu w zakresie: a) przyjmowania, przemieszczania i
doręczania przesyłek listowych, paczek w obrocie krajowym i zagranicznym, b)
dostarczania zwrotów przesyłek, po wyczerpaniu wszystkich możliwości ich
doręczenia lub wydania odbiorcy oraz dostarczanie zwrotnych potwierdzeń odbioru
po skutecznym doręczeniu, c) odbiór z siedziby Zamawiającego przez upoważnionego
przedstawiciela Wykonawcy przesyłek listowych i paczek przeznaczonych do
nadania. 2. Świadczenie usług pocztowych w zakresie przyjmowania,
przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych w obrocie krajowym i
zagranicznym oraz ich ewentualnych zwrotów na potrzeby Starostwa odbywać się
będzie na podstawie ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe (Dz. U z
2012, poz.1529) oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie: a) ustawy z
dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013r.,
poz.267) regulującej tryb doręczenia pism nadawanych w postępowaniu
administracyjnym. Zamawiający wymaga, aby zgodnie z art.17 ustawy Prawo
pocztowe, potwierdzenia nadania przesyłek rejestrowanych miały moc dokumentów
urzędowych, b) międzynarodowych przepisów pocztowych. 3. Przez przesyłki
pocztowe, będące przedmiotem zamówienia rozumie się przesyłki listowe: a)
zwykłe - przesyłki nierejestrowane nie będące przesyłkami najszybszej kategorii
w obrocie krajowym i w obrocie zagranicznym, b) zwykłe priorytetowe - przesyłki
nierejestrowane listowe najszybszej kategorii w obrocie krajowym i w obrocie
zagranicznym, c) polecone - przesyłki rejestrowane nie będące przesyłkami
najszybszej kategorii w obrocie krajowym i w obrocie zagranicznym, d) polecone
priorytetowe - przesyłki rejestrowane najszybszej kategorii w obrocie krajowym
i w obrocie zagranicznym, e) polecone za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO)
- przesyłki nie będące przesyłkami najszybszej kategorii przyjęte za
potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru w obrocie krajowym,
f) polecone priorytetowe za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) przesyłki
najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za
pokwitowaniem odbioru w obrocie krajowym, g) przesyłek kurierskich w obrocie
krajowym, w tym nadchodzących do Nadawcy z opłatą przerzuconą na adresata. 4.
Przez paczki pocztowe, rozumie się paczki: a) zwykłe- rejestrowane nie będące
paczkami najszybszej kategorii, b) priorytetowe- rejestrowane najszybszej
kategorii, Wymiary przesyłek listowych: gabaryt A - przesyłki o wymiarach:
-minimum: wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm, -
maksimum: żaden z wymiarów nie może przekroczyć: wysokość 20 mm, długość 325
mm, szerokość 230 mm; gabaryt B - przesyłki o wymiarach: - minimum: jeśli choć
jeden z wymiarów przekracza wysokość 20 mm lub długość 325 mm lub szerokość 230
mm, -maksimum: suma długości, szerokości i wysokości (grubości) 900 mm, przy
czym największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm.
Przyjmuje się tolerancje wszystkich wymiarów 2 mm..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień
(CPV): 64.11.00.00-0, 64.11.20.00-4,
64.11.30.00-1, 64.11.00.00-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie
oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie
oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB
TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 22.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE
PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej
działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich
posiadania
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż
posiada uprawnienia do wykonywania działalności pocztowej na podstawie
wpisu do rejestru operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzędu
Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z art. 6 ustawy z 23 listopada 2012r.
Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012r., poz. 1529).
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek
dotyczący posiadania doświadczenia wówczas, gdy Wykonawca wykonał (bądź
wykonuje) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, co najmniej 2 usługi (realizowane sukcesywnie, powtarzalnie) w
zakresie świadczenia usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym
polegające na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu przesyłek
listowych z podaniem ich wartości (każdej z osobna), przedmiotu, dat
wykonania i odbiorców zgodnie z- Załącznikiem Nr 5 do SIWZ
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający w tym zakresie nie stawia szczególnych
wymagań. Wykonawca stwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie
oświadczenia (załącznik Nr l)
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający w tym zakresie nie stawia szczególnych
wymagań. Wykonawca stwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie
oświadczenia (załącznik Nr l)
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Wykonawca musi posiadać opłaconą polisę, a w przypadku
jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100.000,00 zł. Z treści polisy musi
wynikać, iż jest opłacona. W przeciwnym wypadku należy przedłożyć
stosowny dokument potwierdzający wniesienie opłaty (np. dowód wpłaty,
przelew itp.).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH
LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA
SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA
PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania
spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy,
oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy
przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej
działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich
posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych
lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie
ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości,
przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są
wykonywane należycie;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument
potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia
niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy
przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej
ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku
podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu
skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków,
lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające,
że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i
społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż
3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów
zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w
kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości
- wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na
ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o
zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące
przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy
kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie
konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy
kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której
dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień
umowy oraz określenie warunków zmian
Cena podana przez Wykonawcę nie będzie
podlegała zmianom przez okres realizacji zamówienia, ze wskazanymi poniżej
wyjątkami: a) w przypadku zmiany przepisów określających wartość należnego
podatku VAT w czasie trwania niniejszej umowy, Wykonawca zastosuje obowiązujący
podatek VAT, co skutkować będzie zmianą cen jednostkowych przesyłek, b) w
przypadku zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej zmiany
cen za powszechne usługi pocztowe, w sposób przewidziany w ustawie Prawo
pocztowe, c) ceny określone przez Wykonawcę w ofercie ulegną obniżeniu w toku
realizacji zamówienia w przypadku, gdy opłaty pocztowe wynikające ze
standardowego cennika lub regulaminu Wykonawcy będą niższe od cen wynikających
w przedłożonej ofercie. Wykonawca ma obowiązek wówczas stosować względem Zamawiającego
obniżone opłaty pocztowe dla usług, wynikające ze swojego aktualnego cennika
lub regulaminu, d) Zamawiającemu przysługuje możliwość korzystania z programów
rabatowych (opustowych) oferowanych przez Wykonawcę w trakcie trwania umowy, e)
w zależności od potrzeb Zamawiający zastrzega sobie prawo do nadania w okresie
obowiązywania umowy przesyłek pocztowych i paczek innych niż szacowane w
formularzu stanowiącym załącznik Nr 6 do SIWZ i Załącznik Nr 7 do SIWZ. Usługi
te będą świadczone przez Wykonawcę według obowiązującego cennika Wykonawcy w
dniu nadania przesyłek listowych i paczek.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.sandomierz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Starostwo Powiatowe w Sandomierzu, ul. Mickiewicza 34, 27-600 Sandomierz.
IV.4.4) Termin składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.02.2014 godzina 12:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w
Sandomierzu, ul. Mickiewicza 34, 27-600 Sandomierz.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania
ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się
unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania
środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi
środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na
sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
SIWZ.pdf
Załącznik nr1
Załącznik nr2
Załącznik nr3
Załącznik nr4
Załącznik nr5
Załącznik nr6
Załącznik nr7