Przetargi

Przetarg na udzielenie kredytu - zawiadomienie o
wyborze oferty

Sandomierz 18.07.2014r

ABiI.XII.272.4.2.2014

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Starostwo Powiatowe w Sandomierzu informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej nie przekraczającej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Z 2013 r. poz. 907 z późniejszymi zmianami) dotyczące realizacji zadania pn.: „Zaciągnięcie długoterminowego kredytu z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciągniętych w latach ubiegłych przez Powiat Sandomierski” zostało rozstrzygnięte w dniu 18.07.2014 r.

Po dokonaniu sprawdzenia i oceny wszystkich ofert Komisja przetargowa uznała za najkorzystniejszą ofertę nr 1 złożoną przez:

Bank Spółdzielczy w Sandomierzu
ul. Słowackiego 37”b”
27-600 Sandomierz

Oferta złożona przez w/w Bank spełnia wszystkie wymagania Ustawy Prawo zamówień publicznych, Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz jest najkorzystniejsza pod względem ceny.

  1. Do przetargu na w/w zadanie przystąpiło 2 Wykonawców.
  2. Z postępowania nie wykluczono żadnego Wykonawcy i nie odrzucono żadnej oferty.

Zestawienie ofert:

  • Bank Spółdzielczy w Sandomierzu
    ul. Słowackiego 37”b”
    27-600 Sandomierz
    Oferowana cena: 461 771,16zł
    Liczba pkt. wg przyjętego kryterium oceny: 100pkt
  • Bank Spółdzielczy w Kielcach Oddział w Dwikozach
    ul. Spółdzielcza 2
    27-620 Dwikozy
    Oferowana cena: 525 118,01zł
    Liczba pkt. wg przyjętego kryterium oceny: 87,94pkt

Zgodnie art. 94 ust. 1 pkt. 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych umowa z Wykonawcą zostanie podpisana w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.

Dziękujemy za złożenie ofert.

----------------------------------------------------------------------------

Sandomierz dnia 11.07.2014r

ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA DO SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Nasz znak: ABiI.XII.272.4.1.2014

Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn. „Zaciągnięcie długoterminowego kredytu z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu
i spłatę zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciągniętych w latach ubiegłych przez Powiat Sandomierski”.

W dniu 08.07.2014r. i 09.07.2014r. do Zamawiającego wpłynęły pytania dotyczące treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na w/w zadanie. Zamawiający udziela odpowiedzi w kolejności zadanych pytań:

1. Pytanie 1:
„Czy Zamawiający wyraża zgodę na przesunięcie terminu składania ofert na dzień 24 lipca 2014r. lub inny termin wskazany przez Zamawiającego.”
Odp. 1)
Nie. Zamawiający nie wyraża zgody na przesunięcie terminu składania ofert.

2. Pytanie 2:
„Czy Zamawiający korzysta z wykupu wierzytelności, faktoringu, forfaitingu, leasingu? Jeśli tak jakie jest zadłużenie (kwota zobowiązania na koniec 2013 r. i raty spłaty w każdym roku od 2014 r. włącznie.”
Odp. 2)
Nie. Zamawiający nie korzysta z wykupu wierzytelności, faktoringu, forfaitingu, leasingu.

3. Pytanie 3:
„Czy Zamawiający udzielał poręczeń ? (za kogo, beneficjent , termin obowiązywania).”
Odp. 3)
Tak. Zamawiający udzielał poręczeń Szpitalowi Świętego Ducha w Sandomierzu, ul. Zygmunta Schinzla 13, 27-600 Sandomierz. Termin obowiązywania 2009-2016.

4. Pytanie 4:
„Czy Zamawiający posiada akcje, udziały w innych podmiotach?
Odp. 4)
Nie. Zamawiający nie posiada akcji oraz udziałów w innych podmiotach.

5. Pytanie 5:
„Czy weksel i deklaracja wekslowa mające stanowić zabezpieczenie spłaty kredytu będą opatrzone kontrasygnatą Skarbnika Powiatu?”
Odp. 5)
Tak. Weksel i deklaracja wekslowa mające stanowić zabezpieczenie spłaty kredytu będą opatrzone kontrasygnatą Skarbnika Powiatu.

6. Pytanie 6:
„Czy zabezpieczeniem spłaty kredytu oprócz weksla będzie również oświadczenie o poddaniu się egzekucji opatrzone kontrasygnatą Skarbnika Powiatu?”
Odp. 6)
Tak. Zabezpieczeniem spłaty kredytu oprócz weksla będzie również oświadczenie o poddaniu się egzekucji opatrzone kontrasygnatą Skarbnika Powiatu.

7. Pytanie 7:
„Czy Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie w umowie kredytowej warunków dodatkowych
w brzmieniu: „W czasie trwania umowy Kredytobiorca zobowiązuje się do:
a) dostarczania na żądanie Banku uwiarygodnionych sprawozdań statystycznych, których obowiązek sporządzenia wynika z przepisów prawnych dotyczących sprawozdawczości budżetowej, niezbędnych do oceny jego sytuacji finansowej,
b) informowania każdorazowo na żądanie Banku o zaciągniętych kredytach długoterminowych oraz udzielonych poręczeniach i gwarancjach, z podaniem ich wysokości terminów spłat oraz form ich zabezpieczenia,
c) informowania o każdej zmianie adresu, nazwy, siedziby."
Odp. 7)
Tak. Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie w umowie kredytowej w/w warunków dodatkowych.

8. Pytanie 8:
„Czy Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie w umowie kredytowej warunków dodatkowych
w brzmieniu: "Uruchomienie kredytu nastąpi po przedłożeniu do Banku aktualnych (nie starszych niż jeden miesiąc) zaświadczeń z ZUS i US potwierdzających brak zaległości w płatnościach wobec powyższych instytucji".
Odp. 8)
Nie. Zamawiający nie wyraża zgody na zawarcie w umowie kredytowej w/w warunków dodatkowych.

9. Pytanie 9:
„Prosimy również o udostępnienie:
a) wykazu aktualnie funkcjonujących kredytów, pożyczek, zobowiązań o charakterze kredytowym z podaniem wierzyciela, kwoty zadłużenia, terminu spłaty oraz zabezpieczenia,
b) opinii RIO ws. możliwości spłaty przedmiotowego kredytu.
Odp. 9)
a) Wykaz kredytów i pożyczek:

Wierzyciel Kwota zadłużenia (zł) Termin spłaty (rok) zabezpieczenie
Bank Spółdzielczy Sandomierz 200 000,00 2016


Weksel i deklaracja wekslowa



Bank Spółdzielczy Sandomierz 6 609 600,00 2027
Bank Spółdzielczy Sandomierz 7 000 000,00 2027
Bank Spółdzielczy Sandomierz 3 232 882,00 2022
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska 224 273,00 2015
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska 152 152,00 2016
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska 82 945,00 2014

b) Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu zostanie przedstawiona w dniu podpisania umowy.

 

Formularz Klienta – proces oceny wniosku – tryb standardowy

--------------------------------------------------------

Zaciągnięcie długoterminowego kredytu z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciągniętych w latach ubiegłych przez Powiat Sandomierski
Numer ogłoszenia: 221678 - 2014; data zamieszczenia: 02.07.2014


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Sandomierzu , ul. Mickiewicza 34, 27-600 Sandomierz, woj. świętokrzyskie, tel. 015 6441010, faks 015 8322829.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.sandomierz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaciągnięcie długoterminowego kredytu z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciągniętych w latach ubiegłych przez Powiat Sandomierski.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2 894 248,00 zł. (słownie dwa miliony osiemset dziewięćdziesiąt cztery tysiące dwieście czterdzieści osiem złotych 00/100) na spłatę zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciągniętych przez Powiat Sandomierski w latach ubiegłych. Okres spłaty kredytu do 31 grudnia 2021r.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2021.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 5000,00 zł. (słownie: pięć tysięcy złotych). Nr konta Zamawiającego: 74 9429 0004 2001 0013 2251 0024 - Bank Spółdzielczy w Sandomierzu z dopiskiem: Zaciągnięcie długoterminowego kredytu z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu i spłatę zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciągniętych w latach ubiegłych przez Powiat Sandomierski. 2. Wadium może być wnoszone także w następujących formach: - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm). 3. Poręczenie - złożone jako zabezpieczenie wadium musi posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania z ofertą pod rygorem wykluczenia Wykonawcy z postępowania. 4. Oferta nie zabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie odrzucona z postępowania bez rozpatrywania. 5. Dokument potwierdzający wniesienie wadium w formie innej niż pieniężna należy dołączyć do oferty. 6. Zamawiający dokona zwrotu lub zatrzyma wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Wykonawca winien dostarczyć dokument potwierdzający, że jest bankiem działającym na podstawie ustawy Prawo bankowe lub bankiem utworzonym na podstawie ustawy Prawo bankowe i innych przepisów prawa polskiego, bankiem spółdzielczym, bankiem zrzeszonym w rozumieniu ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających, a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie w/w ustawy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych, do oferty należy załączyć: a) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych - zgodnie z drukiem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych, do oferty należy załączyć: a) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych - zgodnie z drukiem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych, do oferty należy załączyć: a) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych - zgodnie z drukiem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych, do oferty należy załączyć: a) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych - zgodnie z drukiem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sandomierz.bip.gmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Sandomierzu ul. Mickiewicza 34, 27-600 Sandomierz.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.07.2014 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Sandomierzu ul. Mickiewicza 34, 27-600 Sandomierz pok. nr 405.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami

 

 

Opublikowane przez: Marek Żołyniak | Data wprowadzenia: 2014-07-02 14:25:43 | Data modyfikacji: 2014-07-18 15:38:30.
Data wprowadzenia: 2014-07-02 14:25:43
Data modyfikacji: 2014-07-18 15:38:30
Opublikowane przez: Marek Żołyniak
« powrót