Przetargi

Ogłoszenie o przetargu świadczenie usług
pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w
zakresie przyjmowania, przemieszczania,
doręczania przesyłek pocztowych i ich
ewentualnych zwrotów

Sandomierz 19.02.2014 r.

ABiI.XII.272.1.2.2014

Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty

Starostwo Powiatowe w Sandomierzu informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej nie przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Z 2013 r. poz. 907 tekst jednolity) dotyczące realizacji zadania: ,,Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych i ich ewentualnych zwrotów - w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U z 2012r. Poz. 1529) oraz usługi odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego" zostało rozstrzygnięte
w dniu 19.02.2014 r. W wyniku w/w zamówienia publicznego do Zamawiającego wpłynęła 1 oferta:


Poczta Polska S.A

Biuro Klienta Biznesowego i Instytucjonalnego

Rejon Sprzedaży Tarnobrzeg

ul. Sokola 3, 39-400 Tarnobrzeg

Oferta złożona przez w/w Oferenta spełnia wszystkie wymagania Ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

  1. Do przetargu na w/w zadanie przystąpiło 1 Wykonawca.

  2. W postępowaniu nie odrzucono żadnej oferty i nie wykluczono żadnego Wykonawcy.

    Zestawienie ofert

Lp.

Nazwa Firmy

Oferta Cenowa

Liczba pkt. wg przyjetego kryterium oceny

1.

Poczta Polska S.A

Biuro Klienta Biznesowego i Instytucjonalnego

Rejon Sprzedaży Tarnobrzeg

ul. Sokola 3,

39-400 Tarnobrzeg




180 176,26 zł





100

3. Zgodnie art. 94 ust. 2 pkt. 1 lit. a Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych termin podpisania umowy z Wykonawcą zostanie ustalony telefonicznie jednak nie później niż 28-02-2014 r.


Dziękujemy za złożenie oferty.

 


Sandomierz dnia 11.02.2014r


ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA DO SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Nasz znak: ABiI.XII.272.1.1.2014


Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn. „Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych i ich ewentualnych zwrotów - w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U z 2012r. poz. 1529) oraz usługi odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego. ".

W dniu 10.02.2014 r. do Zamawiającego wpłynęły pytania dotyczące treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na w/w zadanie. Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania w kolejności zadanych pytań (Pytający 2 razy zadał pytanie o zmianę terminu płatności):


1. Pytanie 1:

„Czy zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu płatności za zrealizowane usługi pocztowe na 14 od daty wystawienia faktury VAT?”

Odp. 1)

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu płatności za zrealizowane usługi pocztowe na 14 dni ale od daty otrzymania faktury VAT.

2. Pytanie 2:

„Czy Zamawiający oczekuje odbioru przesyłek z Siedziby Zamawiającego, która to usługa jest wykonana u Wykonawcy odpłatnie?”

Odp. 2)

Tak. Zamawiający oczekuje odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego.

3. Pytanie 3:

„Czy Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu płatności na 14 dni od daty wystawienia faktury VAT?”

Odp. 3)

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu płatności za zrealizowane usługi pocztowe na 14 dni ale od daty otrzymania faktury VAT.

4. Pytanie 4:

„Czy Zamawiający wymaga aby na dzień złożenia oferty i później w czasie realizacji zawartej umowy w wyniku prowadzonego postępowania wymaga aby placówki pocztowe operatora w których można odbierać przesyłki (niedoręczone – awizowane) były zlokalizowane w każdej gminie na terenie powiatu sandomierskiego, a także by placówki te były czynne w godzinach od.... do …..?”

Odp. 4)

Zamawiający nie zawarł takich wymagań w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

5. Pytanie 5:

„Czy Zamawiający zgodnie z zapisami SIWZ wymaga aby potencjalny Wykonawca (wyłączając operatora wyznaczonego) który z uwagi na konieczność nadania znacznej ilości przesyłek za pośrednictwem operatora wyznaczonego posiadał z nim zawartą pisemną umowę na nadanie przesyłek na czas świadczenia usług określonych w umowie zawartej na podstawie przedmiotowego postępowania? Jeżeli tak, to zgodnie z art. 3 pkt 10 ) Ustawy Prawo Pocztowe z dnia 29 grudnia 2012 roku potencjalny Wykonawca, a nie Zamawiający będzie nadawcą przesyłek.

Odp. 5)

W każdym przypadku Zamawiający ma być nadawcą przesyłki.

6. Pytanie 6:

Czy Zamawiający dopuszcza podział wysyłanych przesyłek na obszar miejscowy i zamiejscowy?

Odp. 6)

Tak, jeżeli wykonawca posiada taką usługę.

 


 

Sandomierz: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych i ich ewentualnych zwrotów - w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U z 2012r. poz. 1529) oraz usługi odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego.
Numer ogłoszenia: 41756 - 2014; data zamieszczenia: 05.02.2014

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Sandomierzu , ul. Mickiewicza 34, 27-600 Sandomierz, woj. świętokrzyskie, tel. 015 6441010, faks 015 8322829.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.sandomierz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych i ich ewentualnych zwrotów - w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U z 2012r. poz. 1529) oraz usługi odbioru przesyłek z siedziby Zamawiającego..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych dla Starostwa Powiatowego w Sandomierzu w zakresie: a) przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek listowych, paczek w obrocie krajowym i zagranicznym, b) dostarczania zwrotów przesyłek, po wyczerpaniu wszystkich możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy oraz dostarczanie zwrotnych potwierdzeń odbioru po skutecznym doręczeniu, c) odbiór z siedziby Zamawiającego przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy przesyłek listowych i paczek przeznaczonych do nadania. 2. Świadczenie usług pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym oraz ich ewentualnych zwrotów na potrzeby Starostwa odbywać się będzie na podstawie ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe (Dz. U z 2012, poz.1529) oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie: a) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013r., poz.267) regulującej tryb doręczenia pism nadawanych w postępowaniu administracyjnym. Zamawiający wymaga, aby zgodnie z art.17 ustawy Prawo pocztowe, potwierdzenia nadania przesyłek rejestrowanych miały moc dokumentów urzędowych, b) międzynarodowych przepisów pocztowych. 3. Przez przesyłki pocztowe, będące przedmiotem zamówienia rozumie się przesyłki listowe: a) zwykłe - przesyłki nierejestrowane nie będące przesyłkami najszybszej kategorii w obrocie krajowym i w obrocie zagranicznym, b) zwykłe priorytetowe - przesyłki nierejestrowane listowe najszybszej kategorii w obrocie krajowym i w obrocie zagranicznym, c) polecone - przesyłki rejestrowane nie będące przesyłkami najszybszej kategorii w obrocie krajowym i w obrocie zagranicznym, d) polecone priorytetowe - przesyłki rejestrowane najszybszej kategorii w obrocie krajowym i w obrocie zagranicznym, e) polecone za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) - przesyłki nie będące przesyłkami najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru w obrocie krajowym, f) polecone priorytetowe za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) przesyłki najszybszej kategorii przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru w obrocie krajowym, g) przesyłek kurierskich w obrocie krajowym, w tym nadchodzących do Nadawcy z opłatą przerzuconą na adresata. 4. Przez paczki pocztowe, rozumie się paczki: a) zwykłe- rejestrowane nie będące paczkami najszybszej kategorii, b) priorytetowe- rejestrowane najszybszej kategorii, Wymiary przesyłek listowych: gabaryt A - przesyłki o wymiarach: -minimum: wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm, - maksimum: żaden z wymiarów nie może przekroczyć: wysokość 20 mm, długość 325 mm, szerokość 230 mm; gabaryt B - przesyłki o wymiarach: - minimum: jeśli choć jeden z wymiarów przekracza wysokość 20 mm lub długość 325 mm lub szerokość 230 mm, -maksimum: suma długości, szerokości i wysokości (grubości) 900 mm, przy czym największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm. Przyjmuje się tolerancje wszystkich wymiarów 2 mm..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64.11.00.00-0, 64.11.20.00-4, 64.11.30.00-1, 64.11.00.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 22.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada uprawnienia do wykonywania działalności pocztowej na podstawie wpisu do rejestru operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z art. 6 ustawy z 23 listopada 2012r.­ Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012r., poz. 1529).
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania doświadczenia wówczas, gdy Wykonawca wykonał (bądź wykonuje) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 usługi (realizowane sukcesywnie, powtarzalnie) w zakresie świadczenia usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym polegające na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu przesyłek listowych z podaniem ich wartości (każdej z osobna), przedmiotu, dat wykonania i odbiorców zgodnie z- Załącznikiem Nr 5 do SIWZ
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający w tym zakresie nie stawia szczególnych wymagań. Wykonawca stwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia (załącznik Nr l)
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający w tym zakresie nie stawia szczególnych wymagań. Wykonawca stwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia (załącznik Nr l)
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi posiadać opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100.000,00 zł. Z treści polisy musi wynikać, iż jest opłacona. W przeciwnym wypadku należy przedłożyć stosowny dokument potwierdzający wniesienie opłaty (np. dowód wpłaty, przelew itp.).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Cena podana przez Wykonawcę nie będzie podlegała zmianom przez okres realizacji zamówienia, ze wskazanymi poniżej wyjątkami: a) w przypadku zmiany przepisów określających wartość należnego podatku VAT w czasie trwania niniejszej umowy, Wykonawca zastosuje obowiązujący podatek VAT, co skutkować będzie zmianą cen jednostkowych przesyłek, b) w przypadku zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej zmiany cen za powszechne usługi pocztowe, w sposób przewidziany w ustawie Prawo pocztowe, c) ceny określone przez Wykonawcę w ofercie ulegną obniżeniu w toku realizacji zamówienia w przypadku, gdy opłaty pocztowe wynikające ze standardowego cennika lub regulaminu Wykonawcy będą niższe od cen wynikających w przedłożonej ofercie. Wykonawca ma obowiązek wówczas stosować względem Zamawiającego obniżone opłaty pocztowe dla usług, wynikające ze swojego aktualnego cennika lub regulaminu, d) Zamawiającemu przysługuje możliwość korzystania z programów rabatowych (opustowych) oferowanych przez Wykonawcę w trakcie trwania umowy, e) w zależności od potrzeb Zamawiający zastrzega sobie prawo do nadania w okresie obowiązywania umowy przesyłek pocztowych i paczek innych niż szacowane w formularzu stanowiącym załącznik Nr 6 do SIWZ i Załącznik Nr 7 do SIWZ. Usługi te będą świadczone przez Wykonawcę według obowiązującego cennika Wykonawcy w dniu nadania przesyłek listowych i paczek.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.sandomierz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Sandomierzu, ul. Mickiewicza 34, 27-600 Sandomierz.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.02.2014 godzina 12:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Sandomierzu, ul. Mickiewicza 34, 27-600 Sandomierz.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

SIWZ.pdf

Załącznik nr1

Załącznik nr2

Załącznik nr3

Załącznik nr4

Załącznik nr5

Załącznik nr6

Załącznik nr7

 

 

 

 

 

Opublikowane przez: Marek Żołyniak | Data wprowadzenia: 2014-02-05 15:01:26 | Data modyfikacji: 2014-02-19 15:25:51.
Data wprowadzenia: 2014-02-05 15:01:26
Data modyfikacji: 2014-02-19 15:25:51
Opublikowane przez: Marek Żołyniak
« powrót