Biuletyn Informacji Publicznej  Starostwa Powiatowego w Sandomierzu  www.powiat.sandomierz.pl
Dane
Powiat
Ogłoszenia
Organy
Zarząd
Starosta
Rada Powiatu
Urząd
Struktura Organizacyjna
Regulaminy, statut
Ewidencje i rejestry
Wydziały
° Wydział Organizacyjny, Spraw Obywatelskich, Ochrony Zdrowia i Inwestycji
° Stanowisko ds. Obsługi Biura Rady
° Wydział Finansowo-Budżetowy
° Wydział Architektury i Budownictwa
° Wydział Środowiska, Leśnictwa i Rolnictwa
° Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru
° Wydział Komunikacji i Transportu
° Wydział Oświaty i Promocji
° Referat Promocji, Kultury i Sportu
° Powiatowy Rzecznik Konsumentów
° Radca Prawny
° Audytor Wewnętrzny
° Referat Nieruchomości
° Inspektor ochrony danych
° Służba Bezpieczeństwa i Higieny Pracy
° Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
° Stanowisko ds. Strategii, Rozwoju i Funduszy
Prawo lokalne
Petycje, interpelacje i stanowiska
Transmisje z obrad Rady Powiatu
Uchwały Rady
Protokoły z posiedzeń Rady Powiatu
Uchwały Zarządu
Zarządzenia Starosty
Mienie Powiatu
Programy i strategie
Inne
Ogłoszenia o naborze
Informacje o zgłoszeniach budowy
Dokumenty inne
Jednostki organizacyjne
Biuro Rzeczy Znalezionych
Cyberbezpieczeństwo
Plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych
Przetargi
Oświadczenia majątkowe
Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej
Informacje o kontrolach
Informacje nieudostępnione
Wybory i Referenda
RODO
Raport o stanie Powiatu
Skrzynka Podawcza - ePUAP
Sygnaliści
Serwis
Wyszukiwarka
Redakcja Biuletynu
Instrukcja obsługi
Deklaracja dostępności
Sprawdź stan spraw
Rejestr zmian
Statystyka odwiedzin
 Wydziały > Służba Bezpieczeństwa i Higieny Pracy strona główna 

Służba Bezpieczeństwa i Higieny Pracy

BHP - Piotr Cencek - pok. 217 - tel. w. 328

 

Do szczegółowego zakresu zadań, obowiązków i odpowiedzialności na stanowisku Inspektora BHP należy:

  1. Przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie pracy.
  2. Bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń.
  3. Prowadzenie szkoleń wstępnych w dziedzinie BHP dla nowo zatrudnionych pracowników.
  4. Sporządzanie i przedstawienie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie pracy.
  5. Udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji zakładu pracy albo jego części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględniania wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i dokumentacji.
  6. Udział w przekazywanych do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy, urządzeń produkcyjnych oraz innych urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników.
  7. Udział w opracowaniu zakładowych układów zbiorowych pracy, wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
  8. Opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy.
  9. Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków.
  10. Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy.
  11. Doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
  12. Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy.
  13. Współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników.
  14. Współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników.
 
Data wprowadzenia informacji 2018-08-20 09:22:56 Informację zaktualizowano 2023-06-19 10:28:30, wprowadzający: Marek Żołyniak, autor: Piotr Cencek
wersja do druku